Kannanotot

Luettelo liikenneryhmän kannanotoista

2018

2017

Arkisto

2016

2015

2014

Katusuunnitelmamuistutus Kamereerinaukiosta 1.12.2014

2013

Katusuunnitelmamuistukset 4.2.2013

Lausunto rakennusjärjestysluonnoksesta_25.2.2013

2012

Katusuunnitelmamuistutukset_26112012

Katusuunnitelmamuistutukset_29102012

Katusuunnitelmamuistutukset_24092012

Tampere hyvän pyöräilyn kaupungiksi – TAPOn poliitinen ohjelma 2012-2016 [pdf] [doc]

Jalankulku-_ja_pyöräteiden_suunnitteluohje_TAPO_120516

Niemenranta_OAS_TAPO_120113

Mielipidekirjoitus talvikunnossapidosta_AL_13.2.2012

2011

Rakennusjärjestykseen myös pyöräpaikkojen sijoituksesta

2010

Tapon lausunto ministeriölle liikenteen säädösmuutoksista_100118

Pyöräpysäköintinormit Tampereen rakennusjärjestykseen

Uittotunneli kevyen liikenteen väyläksi

Lentävänniemenkadun katusuunnitelmista

Hallituskadun katusuunnitelmista

Liisanpuistonkadun katusuunnitelmista.doc

Virontörmänkadun katusuunnitelmista

2009

Kulkumuotojen erottelu uusille kevyen liikenteen silloille

Pyöränkuljetusmaksuista junissa

Pispalan valtatien katusuunnitelmista

Yliopistonkadun katusuunnitelmista

Pellavatehtaankadun katusuunnitelmista

Sakkolanmäen katusuunnitelmista

2008

Hämeenkadun pyörätiekokeilusta

2007

Adressi talvipyöräilyn sallimiseksi ja pyöräteiden rakentamiseksi Hämeenkadulla

LVM liikennepoliittisen selonteon laadintaan

2 Replies to “Kannanotot”

  1. Hei osaatteko neuvoa tai onko tietoa saako taloyhtiö kieltää kahden polkupyörän säilyttämisestä pyörävarastossa? Jouduin tässä taloyhtiön hallituksen vanhempien mies henkilöiden ahdistelemaksi huudettiin ja kiroiltiin, että myy toinen pyörä ja he aikovat seuraavassa taloyhtiön kokouksessa päättää. Että asukasta kohti saa olla vaan yksi pyörä.!? Pyöräilen, myös talvella ja toinen 3 vaihteinen mummo pyörä on talvipyörä sekä vara pyöränä. Ihan pöyristyttäviä huonoa käytöstä ja toimintaa. Eikä ainakaan kannusta pyöräilyn lisäämiseen. Nykyään tavallista, että on pari pyörää käytössä sähköpyörän ja joku tavallinen esim vaihteeton. Myös jollakin voi olla vkl lapsia niiden fillarit saattaa olla, myös käytössä. Mielestäni jossain oli ministeriön päätös tai suositus pyörien per asunto määrästä taloyhtiössä?. Osaatteko sanoa mitään tähän asiaan?Ystävällisin terveisin :Marita Mikkonen

  2. Ei osata sanoa. Taloyhtiön päätäntävaltaan kuuluu taloyhtiön tilojen käyttö pyörävarasto ja muu tila. Taloyhtiötä tietenkin sitoo laki ja isännöitsijä huolehtii taloyhtiön omaisuudesta, joten asiaan vaikuttaa muutkin, kuin pelkkä taloyhtiö. Huutaminen ei ole asiallista käytöstä, tästä olemme samaa mieltä.

    Polkupyörien määrä on riippuvainen käyttötarkoituksesta, kuten itsekin kirjoitit. Tilanahtauteen voisi auttaa romujen ja tarpeettomien, jääneiden pyörien ”laputtaminen”. Tästä on ohje, jossa Tampereen polkupyöräilijät ovat olleet mukana muiden pyöräilyjärjestöjen kanssa. linkki alla, siellä on hylätyt pyörät taloyhtiöissä -ohjeistus.
    https://www.kiinteistolehti.fi/polkupyorien-sailytys-ja-pyoravaraston-tyhjennys/

    Eräs pyöräilykeskustelun suositus on ripustaa polkupyörät koukkuihin, jotta lattialle vapautuu tilaa. Kulkureitit ovat joskus ahtaita, mutta käytäville ei saa jättää mitään palovaarallista tai muuta kulkua haittaavaa, joten ”metsämiehen periaatteella” tilan tekeminen voi olla järkevää.

    Sähköavusteisten pyörien akut ja lataaminen ovat paloturvallisuusriski, joten suosittelen, että akkuja ladataan tarkoitukseen rakennetuissa laitteissa ja tiloissa.

    terv. Tampereen polkupyöräilijöiden hallituksen puolesta varajäsen.

Kommentit on suljettu.